Emne: |
Vækst |
Matematisk formål: |
Eleverne får arbejdet med vækstberegninger på en anden måde end ved et skolebord. Eleverne arbejder også med deres kommunikation, når de skal videregive oplysningerne fra opgaverne. |
Didaktisk formål |
Power break |
Variationsmuligheder |
Man kan nøjes med, kun at sætte labels på samlearket og ikke selve opgavearkene. Hvis man ikke vil lave labels, kan man skrive svarerne på samlearket. Evt. kan man lave et alm. print af labels, så eleverne kan får en indikation af, om deres resultatet er rigtig eller ej. |
Primære kompetence(r) |
Kommunikation, problembehandling og modellering |
Materialer: |
|
Tidsforbrug |
Ca. 20 min |
Antal personer: |
2-3 pr. gruppe |
Kommentarer/Spørgsmål
Har du kommentarer/spørgsmål om denne opgave. Brug matematikbankens forum på https://www.facebook.com/groups/matematikbanken/. Eller send en mail til info@matematikbanken.dk