Aktivitet 46 Puls ved aktivitet...

Regression ved hjælp af pulsmåling og fysisk aktivitet

Emne:

Modellering

Matematisk formål:

Eleverne får arbejdet med modellering i forhold til en praktisk (fysisk aktivitet)

Didaktisk formål

Power break

Undersøgende matematik

Variationsmuligheder

Evt. kan man efter 5. måling udvide øvelsen, så man hviler i stedet for at lave aktivitet mellem målingerne. Efter 5. måling lave eleverne → så 30 sek. hvile → 6. måling i 10 sek. → 30 sek. hvile → Osv.

Øvelsen kan laves i par, hvor den ene elev laver aktivitet og den anden noterer. Og så bytter de efterfølgende. Så er de også to til at snakke om modellerne der kommer efterfølgende.

Primære kompetence(r)

Modelleringskompetencen

Materialer:

  • Eleverne skal have mulighed for at måle tiden. (Evt. kunne man bruge hjemmesiden: https://www.online-stopwatch.com/)
  • Skemaet, hvor eleverne kan notere deres målinger. Et skema til hver elev
  • Et skriveredskab (evt. bare på computer)

Tidsforbrug

Ca. 10 min

Antal personer:

Ingen begræsninger

 

Kommentarer/Spørgsmål

Har du kommentarer/spørgsmål om denne opgave. Brug matematikbankens forum på https://www.facebook.com/groups/matematikbanken/. Eller send en mail til info@matematikbanken.dk



Sidst opdateret d. 2023-04-23 af Matematikbanken.dk


Copyright matematikbanken.dk